Mestská priemyselná zóna

10.10.2014 14:05

Mestská priemyselná zóna – podnikateľský park regionálneho významu


 

Kľúčovým faktorom pre investora je pripravený pozemok:

*   infraštruktúra – technická pripravenosť lokality,

*   majetkoprávne vysporiadaná lokalita,

*   primeraná cena pozemkov,

*   spoločensko-kultúrne prostredie,

*   ponuka vzdelanej pracovnej sily.

 

Typické požadované vlastnosti mestskej priemyselnej zóny:

o   10 – 15 ha pozemku s výhľadom do 30 ha nezastavaného územia

o   dobrý dopravný prístup cca do 15 km od diaľnice

o   kvalitná prístupová cesta - rovinný terén bez prekážok

o   dostupná pracovná sila v počte cca 30 000 obyvateľov

o   časová dostupnosť do 45 minút

o   dobré komunikačné technológie na pozemku

o   vyčlenené plochy pre nepriemyselné využitie

o   možnosť napojenia na železnicu

o   blízkosť integrovaného výrobno-vývojového strediska

o   zóna musí byť pripravovaná mestom

o   správa parku, prenájom bez špekulatívnosti prenajímateľa.

 

Metódy vyhodnotenia investičnej lokality/územia:

- CBA – cost benefit analýza rozvojového územia,

  ( budúca hodnota vloženej investície v čase diskontnej sadzby realizovanej  investície )

- štúdia uskutočniteľnosti projektu,

- vnútorné hodnotenie nákladov a dopadov prípravy investičnej lokality,

- možnosti prechodu pripravenej lokality do fázy prípravy objektovej skladby.

 

Kritéria výberu lokality/územia MA ( 1 - 10 bodov ):

1.     územná identifikácia pozemkov       ( 7    bodov )

2.     majetkoprávne vysporiadanie         ( 7    bodov )

3.     cena pozemku                              ( 4    body   )

4.     integrita a conformita                    ( 6    bodov )

5.     dopravná dostupnosť                    ( 6    bodov )

6.     technická infraštruktúra                 ( 5.5 bodov )

7.     životné prostredie                         ( 6.5 bodov )

8.     ľudské zdroje, dostupnosť             ( 9    bodov )

9.     miestna ekonomika                       ( 8    bodov )

10.  externality                                      ( 7    bodov )

 

Fáza č. 1 - strategické plánovanie rozvoja mesta Sečovce a okolia

Úlohou „mestskej radnice“ je pripraviť „kuchárku“ rozvoja územia:

  1. máme inštitucionálne zázemie, ktoré sleduje vývoj, reprezentuje a kontaktuje ?
  2. máme vyčlenené finančné zdroje na infraštrukturálnu prípravu ?
  3. máme vyčlenených aspoň 5 ha investičnej plochy ?

( cca 200 nových pracovných príležitosti )

  1. vybrali sme nejakú ekonomickú časť tvorivej zložky pogramových dokumentov ?
  2. pripravili sme marketingovu stratégiu rozvoja mesta, okolia, Zemplína ?
  3. začlenili sme sa do existujúcich stratégií záujmu ? ( spolupracujeme ? )
  4. sleduje niekto databázu možných kontaktov za účelom získania investora ?
  5. sú  podchytené ekonomické procesy v regióne ?
  6. .......
  7. .......

 

Výsledok:   - prezentácia skonsolidovanej dokumentačnej rozvojovej pripravenosti územia.

Cieľ:      -      získanie strategických investorov

             -      vytváranie podmienok pre efektívne usídľovanie investorov

Dopad:   -     zamestnanosť a zvýšenie hodnoty nášho územia


 

Aké typy investorov je možné očakávať u nás:

            -        investor, ktorý znižuje vlastné náklady vo svojej krajine

            -        investor, ktorý chce využiť naše prírodné zdroje

            -        investor, ktorý sa chce usídliť na našom trhu

            -        investor v oblasti know how, ktorý hľadá vedomosti a pripravených ľudí.

Ako to funguje ?:

            -        strategický investori prichádzajú do veľkých, strategických zón

            -        subdodavateľské firmy prichádzajú do okrajových časti teda aj k nám

            -        zabezpečovacie firmy (služby,...) prichádzajú aj do okrajových časti obci.


 

Vysvetlivky:

Klastre:

-    zhluk firiem na území, ktoré interaktivitou zvyšujú svoju konkurencieschopnosť.

Strategický plán:

        -    „politické cvičenie“ plánovania budúcnosti mesta.

Kreatívna deštrukcia:

        -     tvorivá deštrukcia starej politiky regionálneho rozvoja a postavenie novej na princípoch obnovy pôvodných hodnôt.

Ekonomický koncert:

        -     náklady z ušlej príležitosti, ( prišli sme o príjmy z ekonomickej nečinnosti ),

        -     identifikácia využívania každej nehnuteľnosti pre ekonomický rozvoj,

        -    ocenenie nehnuteľnosti trhovou hodnotou budúceho úžitku,

        -    porovnanie úžitkových vlastnosti produkčnej lokality budúcich výnosov,

        -    mapa regionálneho trhu s ponukou nehnuteľnosti,

        -    konkurencieschopnosť zhodnotenej investičnej plochy voči iným mestám.

Externality:

        -    dodatočné ekonomické náklady vyvolanej investície.

                Sečovce naozaj potrebujú vážnu zmenu !

Späť
Tvorba web stránok zdarma Webnode