Téma č.3: Školstvo
3.1 Školstvo – „ohýbaj ma mamko pokiaľ som ja Janko,...“ školopovinné deti budú ráz študenti a neskôr vedúce sily v našom meste. Je potrebné orientovať školy na duálny systém vyučovania, Baťová škola, orientácia ktorej prinesie regiónu budúcnosť. Škola je v podstate dvoj systém:
1. materiálne školstvo a 2. duchovné školstvo.
Jedno je cvičiskom učiteľov a druhé vysvedčením zriaďovateľa. Za zriaďovateľa chcem povedať, že financovanie školy musí mať aj ďalšie podporné piliere nachádzajúce sa v spotrebnom koši podnikateľov, podnikov a zamestnávateľov. V tomto zmysle budem presadzovať daňovú úľavu fyzickým aj právnickým osobám, ktorí sa budú venovať a pomáhať pri výchove dorastajúcej mládeže a školopovinným deťom. Verím, že remeslo má zlaté dno a preto budem podporovať remeselnícke profesie aby zo škôl nevychádzali nezamestnaní.
Zaväzujem sa: umožniť slobodný výber organizačným zložkám vedúcich pracovníkov v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta v ich činnosti a pôsobnosti smerujúcej k výchove a vzdelávaniu mládeže. (prípad J. Konečný)
3.2 Študijné odbory – téma, ktorá na ktorej sa pracuje celé desaťročia a predsa je na tom čo robiť. Riešením je prepojenosť školy, rodičov, žiakov na regionálne firmy a súkromných podnikateľov.
Zaväzujem sa: k podpore pre subjekty, ktoré preukážu prepojenosť a nadväznosť ucelenej formácie mladých ľudí.